Logistikalahenduste aastakonverents
9. november Muuga Sadam (Maardu tee 57)

Kuuleme ja vaatame, milliste uute lahendustega on loodud efektiivsust ladudesse ja kogu logistilisse ahelasse. Tutvume, milliste innovaatlisiste ärimudelitega tuuakse logistikasse uusi efektiivsust lubavaid lahendusi. Räägime tuleviku suundadest logistikas. Uurime, kas traditsiooniline logistikaäri ja – teenused on muutumas.

SIHTGRUPP
Logistika ettevõtete omanikud ja juhid, tööstuse- ja kaubanbdusettevõtete logistuikajuhid, innovatiivsete lahenduste ja uute ärimudelite huvilised.

OSALUSTASU
• 3 või enamat osalejat, hind osaleja kohta 129€ + km
• 2 osalejat, hind osaleja kohta 159€ + km
• 1 osaleja hind 189€ + km

Days
Hours
Minutes
Registreeru

Konverentsi toetajad

logo-tallinna-sadam-negatiivprolog

 

Program Schedule
More Info
Logistikalahenduste aastakonverents 09.11.16
09:00 - 09:25 Registreerimine ja hommikukohv
09:25 - 09:30 Konverentsi avamine. Päeva moderaator Pirko Konsa
09:30 - 10:00 Innovaatilised trendid maailma logistikas. Majandusanalüütik Kristjan Lepik

Millised on mega-, mirko- ja start-up trendid logistikas? Kus on logistikas kõige kiiremas ja suuremas muutumises ning mis täpselt muutub? Kas muutumas on ka traditsiooniline ärimudel, kuidas me olme harjunud logistikat nägema ja juhtima? Kristjan Lepik annab pildi, milline on reaalsus logistika valdkonnas järgmise 5 aasta jooksul.

10:00 - 11:30 TULEVIKU TEHNOLOOGIAD
10:00 - 10:30 Millega üllatab uue põlvkonna pakiautomaat? Arno Kütt, Cleveron

Cleveroni uue põlvkonna pakiautomaadid võidavad maailmas tähelepanu, suurtehing Ameerika ettevõttega Bell & Howell võib uute pakiautomaatide tellimused tõsta kümnetesse tuhandetesse. Vaatame uue põlvkonna pakiautomaadi sisse, millised on need kulude kokkuhoidu ja tõhusust lubavad tehnoloogilised uuendused, mis on teinud Cleveroni uue põlvkonna pakiautomaadi maailmas nii hinnatuks. Räägime, kuidas need pakiautomaadid jõuavad ka Eesti ettevõtete äri toetama […]

10:30 - 11:00 Mitu aastat on jäänud isesõitvate veoautodeni? Aivar Kuivkaev, AG Daimler Profitreening / Silberauto

Viimase aastakümne jooksul on olnud äärmiselt palju tehnilist edasiliikumist. Uue põlvkonna veokid sisaldavad endas huvitavaid telemaatika süsteeme, mis põhinevad logistikal, muutes liiklemist efektiivsemaks, ohutumaks ja mugavamaks. Kui kaugel ollakse autonoomse veoki arendamisel? Millal näeme esimesi veokeid ja autonoomset rasketehnikat linnaliikluses? Kui palju hakkab tulevikus maksma 1 tonni kilomeetri hind?

11:00 - 11:30 Pakirobot massidesse. Kristjan Korjus, Starship Technologies

Vaid aasta on möödas, kui tuli avalikuks, et eestlased arendavad iseliikuvaid pakiroboteid. Aasta on toonud rohkelt uudiseid nende väikeste kuuerattaliste sõidukite katsetustest nii Tallinna kui ka Euroopa suurlinnade tänavatel. Suvi tõi ka esimesed teated, et mõnes Euroopa linnas võeti paar iseliikuvat sõidukit pakiveoteenuse osutajana testimisse. Kuid kogu e-kaubandus on ootel, millal jõuavad iseliikuvad pakirobotid tavakasutusse, […]

11:30 - 12:00 Kohvipaus
12:00 - 13:00 TÕHUSAM LOGISTIKA
12:00 - 12:20 Videoringkäik: ladustamislahendused Eesti suurima muuseumi eksponaatide laos. Viljar Pohhomov, Eesti Rahva Muuseum

Kuu aega tagasi avati Eesti sajandi objekt – Eesti Rahva Muuseum. Räägitakse, et muuseumi keldris on ka suur ja moodne süsteem eksponaatide ladustamiseks – liikuvatel riiulitel on olemas mobiilist äpi põhine juhtimine ja lattu on püütud mahutada võimalikult palju asju. Käisime kaameraga kohal uurimas, milliseid lahendusi kasutatakse vastvalminud Eesti suurima muuseumi laos.

12:20 - 13:00 2 korda kõrgem kvaliteet, 2 korda väiksemate kuludega – realistlik või mitte? Madis Laansalu, Nordnet

Nordnet on oma logistika kuludes leidnud palju võite, mis on pööratud edulooks. Nordneti tegevjuht Madis Laansalu räägib, milline on tema jaoks tervikpilt tõhusast logistikast ning kuidas avastada peidetud võite logistikas ja muuta need enda eduks. Millised on efektiivseks olemise eeldused, milline peab olema mõttelaad ja igapäevane tegutsemine, et muuta efektiivsus ettevõttes elustiiliks?

13:00 - 14:00 Lõunapaus
14:00 - 15:30 START-UPID – Traditsioonilise logistikaäri muutjad
14:00 - 14:15 Shipitwise – kalli tarneahela lõhkuja? Anna Medjanskaja, Shipitwise

Shipitwise asutajad ütlevad, et võtavad kogu senise logistikaahela lahti ning panevad kokku uue ahela koostöös erinevate logistikavaldkonna ettevõtetega. See loob võimaluse luua rahvusvahelise asjade transpordi teenuse, kus inimesed ei pea füüsiliselt enam kuskile minema ega oma asju ise enne saatmist isegi mitte pakkima. Anna Medjanskaja räägib, mille poolest erineb Shipitwise ärimudel tradistsioonilisest ekspedeerimisteenusest ja kuidas […]

14:15 - 14:30 PostPal – kaotab kulleri ameti, muutes pakiveod 70% odavamaks. Harry Kanistik, PostPal

Postpali eesmärgiks on saada maailma suurimaks vabakutseliste kullerite võrgustikuks, toimetada Tallinnas pakid kätte 45 minutiga ja lisaks pakkuda veel soodsamat kullerteenust, kui teised kullerfirmad. Tundub olevat kullerteenustes uus ambitsioonikas ärimudel, millega tuleks kursis olla nii konkurentidel kui ka paki saatmis teenusest sõltuvatel e-poodidel ja teistel ettevõtetel. Mõni juba olemasolev klient on tunnistanud, et PostPali kasutades […]

14:30 - 14:45 GSMtasks.com – loob logistikasse effektiivsuse ning kaotab paberimajanduse. Hans Alter, GSMTasks

Traditsiooniline marsruudi planeerimine veonduses on kadumas. Tööülesannete haldamist veofirmas on võimalik muuta efektiivsemaks. Hans Alter räägib, kuidas tekitada reaalajas ülevaade autojuhi asukohast ja tööülesannetest, kuidas optimeerida autojuhtide tegevusi, kuidas muuta senine paberimajandus digitaalseks ning kuidas saada analüütika autojuhi tööülesannete täimisest ehk kokkuvõttes, kuidas efektiivsemalt hallata ettevõte logistikat. Võidud efektiivsuses on olemas!

14:45 - 15:30 Arutlusring: Kas traditsiooniline logistikaäri jääb püsima?

Shipitwise esitab väljakutse traditsioonilistele ekspedeerimisfirmadele ja lubab nende kalli tarneahela lõhkuda, PostPal lubab vabakutseliste kullerite armeega senistest kullerfirmadest odavamat ja kiiremat teenust, GSMtasks loob logistika efektiivuses uue taseme. Kas viimase kahe aasta jooksul logistikasse toodud uued äriideed on ikka nii elujõulised või on üldse senistel logistikaturu valitsejatel pakkuda veel midagi, millega hoida kliente endiselt enda […]

15:30 - 16:00 Kohvipaus
16:00 - 17:30 UUED ÄRIMUDELID
16:00 - 16:45 Arutlusring: Milliseid uusi ärimudeleid loovad tehnoloogiad logistikas?

Viimased aastad on toonud logistikasse uusi tehnoloogiaid, mitmeid neist on tutvustatud ka seekordsel Logistikalahenduste aastakonverentsil. Uued tehnoloogiad muudavad ka ärimudeleid. Milline innovatsioon on logistikas elujõuline, millised on aasta silmapaistvamad uued lahendused logistikas ja mida võidavad uute tehnoloogiate tulekuga logistikaettevõtted ja ka nende kliendid? Küsimustele otsivad vastust uute tehnoloogiate loojad kui ka nende kasutajad. Arutlusringis osalevad: […]

16:45 - 17:15 Kogemuslugu: Miks ma tegelen logistikas uute ärimudelite loomisega. Ettevõtja ja investor Märt Kelder

Palleteri ja Taxify kogemustest, miks ma tegelen ärimudelite loomisega? Miks sai alustatud Palleteriga? Miks ma panustan Taxify’sse? Millised on soovitused uute ärimudelite loojatele?

17:15 - 17:30 Konverentsi kokkuvõte
Speaker Lineup
More Info
pirko-konsa

Pirko Konsa

Päeva moderaator

Pirko Konsa on tegelnud pikalt ettevõtluspoliitikaga nii strateegilisel kui praktilisel tasemel. Kuni 2007 töötas ta Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis ettevõtluse talituse juhatajana. Sealt edasi 2007-13 Tallinna Teaduspargi Tehnopol juhatuse liikmena ja seejärel kuni 2016 alguseni Eesti Arengufondi tegevjuhi ja juhatuse liikmena. Pirkole meeldivad uued tehnoloogiad ja eriti kui selle saab ka praktilisse kasutusse rakendada. Olgu selleks elektrisõidukid, […]

kristjan-lepik-2

Kristjan Lepik

Majandusanalüütik

Kristjan Lepik töötas aastatel 2000–2006 investeerimispangas Lõhmus Haavel & Viisemann, viimastel aastatel juhtides ettevõtte investeerimisteenuste üksust (praegune LHV) ning olles 2005. aastal ettevõtte partner. Aastail 2012-2015 töötas ta majanduseksperdina Eesti Arengufondis, selekteerides ja juhtides meeskonda, kelle ülesanne oli uurida nutika spetsialiseerumise võimalusi Eestis. Kristjani uueks väljakutseks on idufirma Teleport, kus ta on partnersuhete juht – […]

arno-kutt

Arno Kütt

Cleveroni omanik ja tegevjuht

Arno Kütt on pakiautomaate valmistava Cleveroni kaasasutaja ja tegevjuht. Pakiautomaatide äri kasvas välja samuti Arno Kütile kuuluva ON24 veebikaubamaja logistika probleemide lahendamisest. Hakati rahuldama ka teiste kataloogikaubamajade vajadusi ja loodi selle jaoks iseteeninduslik postkontor SmartPost. Töötati välja pakiautomaadid ja pandi tööle teenusesüsteem. SmartPost oli ka üks Arengufondi esimesi investeeringuid, milles oli küll ka palju kahtlejaid. […]

kristjankorjus

Kristjan Korjus

Starship Technologies tehisnägemise juht

Kristjan Korjus liitus Starship Technologies meeskonnaga tänavu veebruaris 21. töötajana. Tänaseks on Starshipi meeskonnas juba 75 inimest, sest üha lähemale jõuab aeg, kui iseliikuvad pakirobotid jõuavad tavakasutusse. Kristjani ametinimetus meeskonnas on „tehisnägemise juht“ ning tema ülesandeks on õpetada robotid tarkadeks ja viisakateks masinateks. Vaba aega on ta sisustanud juba 2014. aastast Eesti enimmüüdud raamatu „Matemaatika […]

madis-laansalu-nordnet

Madis Laansalu

Nordnet tegevjuht

Madis Laansalu on Eesti suurima jahutatud ja külmutatud toodete käitlemisele spetsialiseerunud logistika ettevõtte Nordnet juht ja omanik. Madis on logistikasektoris tegutsenud 12 aastat, alates Nordneti asutamisest. Skandinaavias on arusaam, et kui oled saneerimise või pankroti üle elanud, siis oled tõeline juht. Nordnet kuulub ettevõtete hulka, kes on edukast saneerimisest läbi tulnud. Milliseid õppetunde 12 aastat […]

14203516_1125245437513080_1834774794_o

Anna Medjanskaja

Shipitwise logistika asepresident

Anna jõudis esmalt logistikasse oma isa kaudu, kellele kuulub Eesti logistika ettevõte Jupiter+. Täpsemalt juhtus see kaheksa aastat tagasi kui ta hakkas otsima kohta, kus tal oleks võimalik rohkem otsustada ja väärtust luua. Aastaid hiljem, kutsus Aleksander Gansen teda liituma Shipitwise’i meeskonnaga, kus tema tänaseks positsiooniks on logistikaosakonna juhtimine ja üles ehitamine. Suurimaks väljakutseks on […]

haarry

Harry Kanistik

PostPali kaasasutaja

Harry Kanistik omab 10 aastat kogemust digitaalses turunduses. Eelnevalt on olnud ettevõttes Age McCann (osa McCann World Group) digiosakonna juht. Harry on töötanud maailma suurimate brändidega, sealhulgas L’Oreal, Samsung ja TeliaSonera. Lisaks on ta töötanud rahvusvahelises E-kommertsi ettevõttes Rebate Networks ning mitmetes turundus positsioonidel Eestis, Kanadas ja Slovakkias. Hetkel on ta juhatuse liige ettevõttes Elevaator […]

hans-alter

Hans Alter

GSMTasks asutaja

Hans Alter on juba alates 1995. Aastast juhtinud endale kuuluvat turvalahendusi pakkuvat ettevõtet GSMvalve. Sellest ettevõttest on aga tänaseks kasvanud Baltikumi suurim GPS logistikateenuste pakkuja. Sinna alla kuulub ka Hans Alteri värskeim idee GSMtasks, mis läbi veo- ja tööülesannete halduse lubab tuua veofirmasse suuremat efektiivsust. Konverentsil räägib Hans Alter, millist nutikat lahendust ta pakub veo- […]

kristina-laaneots-dhl

Kristina Laaneots

DHL Express tegevjuht

Kristina Laaneots alustas DHLis 1999. aastal klienditeenindajana. Seejärel on ta läbinud erinevad positsioonid ettevõtte müügiosakonnas ning tegutsenud müügi- ja turundusjuhina Baltikumis. Tänaseks on ta suurimate Eestis tegutsevate rahvusvaheliste logistikafirmade hulka kuuluva DHL Estonia ASi juhatuse liige ja juhib DHL Expressi äriüksust. See on üksus, mille korraldada on DHLi kullerteenused. Konverentsil tulebki ta arutlema, kas PostPali […]

alvar-toruke-dsv

Alvar Tõruke

DSV juhatuse liige

Alvar Tõruke on logistikas juba 1998. aastast. Sellest 15 aastat on ta olnud Eesti suurimaks ekspedeerimisfirmaks tõusnud DSV Transpordis. Praegu on tema ametikoht ettevõttes regionaaldirektor, kus ta vastutab Venemaa ja Kaliningradi, Valgevene ja Ukraina piirkondade eest. Samaaegselt on ta ka DSV Eesti juhatuse liige. Konverentsil arutleb ta koos DHL Expressi juhi Kristina Laaneotsaga, millised on […]

ivar-siimar

Ivar Siimar

Ettevõtja ja investor

Ivar on ettevõtja ja investor. Ta on alates 2008 aastast tegelenud investeerimisega alustavatesse ettevõtetesse ja toimetanud nende ettevõtete nõustajana ning nõukogu liikmena. Viimastel aastatel on Ivar palju aega pühendanud startup ettevõtjate nõustamisele. Käesoleval ajal on nende investeerimisettevõtte WNB Project portfellis 10 ettevõtet. Ta on üks 2013 aastal loodud Eesti äriinglite võrgustiku EstBAN asutajatest ja Euroopa […]

ansi-arumeel-omniva-2

Ansi Arumeel

Omniva juhatuse liige

Ansi Arumeel kuulub Eesti Posti juhatusse. Ta määrati kolm aastat tagasi ettevõtte juhatusse eesmärgiga, et seni peamiselt kirja- ja lehekande ettevõttena tuntud Eesti Post suunaks suurema fookuse paki- ja kullerteenuste arendamisele.  Ansi Arumeel on olnud üks peamisi Eesti Posti selle valdkonna rahvusvahelise äri käivitajaid ja tegevusplaanide elluviijaid. Kiiresti on Eesti Post Omniva kaubamärgi all kasutusele […]

tarmo-tael-logistika-ekspert

Tarmo Tael

Logistika ja kulleteenuste ekspert

Tarmo Taela viimased 10 aastat on möödunud Eesti suurimat pakiveofirmat DPD juhtides. Vaid kuu enne konverentsi toimumist otsustas Tarmo Tael pika karjääri DPDs lõpetada. Tema viimaseks suuremaks ettevõtmiseks jäi DPD-le oma pakiautomaatide võrgu loomine, millest teatati peaaegu samaaegselt tema  lahkumisega ettevõttest. Tarmo Taelal on uus väljakutse olemas, kuid sellest saab ta teatada alles uuel aastal […]

mart-kelder

Märt Kelder

Ettevõtja ja investor

Märt Kelder on endine Skype’i arendaja, kellel on 12-aastane kogemus tehnikas ja tootearenduse juhtimises. Ta on ka ettevõtja ning erainvestor. 2005. aastal lõpetas ta Tallinna Tehnikaülikooli, kus ta omandas magistrikraadi arvutiteaduses. Ta oli esimese viie töötaja seas Skype’s. Algselt oli tema ülesandeks kvaliteedi tagamine, kuid peagi liikus ta edasi Skype video meeskonna loojaks ja haldajaks […]