.

ERAA Autovedajate Aastakonverents
14. detsember Hotell Olümpia konverentsikeskus (Liivalaia 33, Tallinn)

Kutsume teid 14. detsembril autovedajate aastakonverentsile, kuhu koguneb suur hulk Eesti veondusturul tegutsevatest ettevõtetest ning esmakordselt on nad ka ise koostanud maanteetranspordi ettevõtetele olulistest teemadest konverentsi kava.

Konverentsi kava aitas kokku panna Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), misläbi sündis esimene autovedajate enda konverents – „ERAA Autovedajate Aastakonverents“. Vaatame üheskoos, millised on olnud autotranspordisektoris arengud tänavu ja mida oodata järgmiselt aastalt.

SIHTGRUPP
ERAA liikmed, veondus ettevõtete omanikud, juhatajad, juhatuse liikmed, tegevjuhid, transpordijuhid ja logistikud. Samuti on konverents kasulik kaubandus-, tööstus- ja logistika ettevõtetele, kes omavad omavad oma veokiparki.

OSALUSTASU
• ERAA liikmetele soodushind 109€ + km (kehtib kuni 8. detsembrini)
• Mitte liikmetele soodushind 169€ + km (kehtib kuni 8. detsembrini)
• Konverentsi tavahind 209€

Registreeru juba täna! Konverentsile on registreerunud ligi 100 osalejat.

Days
Hours
Minutes
Registreeru

KONVERENTSI TOETAJAD

 

scania-logo2

volvo-trucks

mascus_logo

 

gsmtasks-dark



 

 

 

 

Program Schedule
More Info
ERAA Autovedajate Aastakonverents 14.12.16
09:00 - 09:25 Registreerimine ja hommikukohvi
09:25 - 09:30 Konverentsi avamine. ERAA president ja Riigikogu liige Einar Valbaum
09:30 - 11:00 SUUR PILT
09:30 - 10:15 Milliseid mõõdikuid jälgida 2017. aastal? SEB majandusanalüütik Peeter Koppel

Seoses sellega, et USA presidendiks sai kõigi eurooplaste meelehärmiks Donald Trump, on maailma seni üpriski igav ja masendav majanduskeskkond saanud üllatava impulsi. Ühendriikides võib käivituda taristu ehitamise ja parendamise buum ning kui see peaks mingilgi määral edukas olema, võivad eurooplased üritada seda kopeerida. Seni on eurooplased ameeriklastest maas olnud ca kaks aastat. Aga varsti võib […]

10:15 - 10:45 Kütuseaktsiisi muutuste mõju kütuse hindadele. Circle K Eesti mootorikütuste müügidirektor Meelis Migur

Circle K opereerib Statoili kaubamärgi all teenindus- ja automaatjaamasid Eestis ja enamuses meie autovedajatele olulistes lähiriikides. Seega on neil info, millised on tuleval aastal nendes riikides kütuseaktsiisi muutused. Circle K Eesti mootorikütuste müügidirektor Meelis Migur analüüsib esmalt, kuidas muutis tarbimisharjumisi Eestis juba tänavune kütuseaktsiisi tõus. Seejärel teeb ta ülevaate, millised on järgmise aasta oodatavad aktsiisitõusud […]

10:45 - 11:00 AASTA PARIMATE AUTOVEDAJATE AUTASUSTAMINE
10:45 - 11:00 IRU Kuldmärkide üleandmine. ERAA president ja Riigikogu liige Einar Vallbaum
11:00 - 11:25 Kohvipaus
11:25 - 12:55 PABERIVABA AUTOTRANSPORT
11:25 - 11:40 Mis kasu loovad digitaalsed dokumendid vedajatele? GSMTasks.com tootejuht Kristo Keiv ja SW Kütus tegevjuht Argo Oja

Veofirmades on ettevõtte juht ja tema töötajad ehk autojuhid tihti oma alal juba paarkümmend aastat toimetanud ja nö vana-kooli mehed. Erinevad IT-lahendused neid vaimustusse ei aja. GSMtasks’i mehed aga väidavad, et on leidnud, kuidas veofirmade inimestele läheneda. Nad lubavad, et muudavad nende töökorralduse mugavamaks, operatiivsemaks, kiiremaks ja efektiivsemaks – tagasiside kasutajatelt on positiivne.GSMtasks tootejuht Kristo […]

11:40 - 11:55 Mida toob paberivaba maanteetransport kaasa autovedajatele. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja asetäitja Tõnis Laks

Tõnis Laksi ettekande teemaks on e-CMR konventsioon ja milliseid ettevalmistusi tegi Eesti selle konventsiooniga liitumiseks. Et pilt paberivabast maanteetranspordist tuleks täiuslikum, peatub ettekanne ka ITFi (Rahvusvaheline Transpordifoorum) raames kasutatavate CEMT veolubade paberivabaks muutmisel.

11:55 - 12:25 Milline on pabervaba autoveo tehniline lahendus – MobiCarneti projekti hetkeseis. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon Lauri Lusti

Tänased arengud mobiilside maailmas võimaldavad elada elu palju lihtsamalt, kui veel paar aastat tagasi. Nutitelefon on kättesadav pea igaühele ja selle kasutusvõimalused ei ole veel ammendunud. ERAA loodav MobiCarnet rakendus (MC) on avalik platvorm, mis kasutab veondusalaseks infovahetuseks nutifoni või tahvlit. Arendusse on kaasatud Eesti ja Soome nii era- kui riigistruktuurid ning selle loomist finantseerib […]

12:25 - 12:55 Arutlusring: Milliseid juriidilisi probleeme võib tuua paberivaba autotransport?

Arutlusringi tulevad kokku pabarivaba maanteetranspordi projektide eestvedajad ja üks transpordi valdkonda hästitundev advokaat. Eesmärk on arutada läbi kahtlused, kas traditsioonilise paberi kadumine maanteetranspordist võib veoahelas osalejate vahel tekitada probleeme. Arutlusringis osalevad: Kai Aamos, Advokaadibüroo Amos vandeadvokaat; Tõnis Laks, Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi; Lauri Lusti, Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon; Kai-Liis Nõlvak, Maksu- ja tolliameti aktsiiside talituse talitusejuhataja; […]

12:55 - 13:45 Lõuna
13:45 - 15:15 VÄLISVEOD
13:45 - 14:15 Miks ei ole Euroopa Liidu veoturule jõudnud lubatud teenuste vaba liikumist? Endine Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas

Alates Eesti liitumisest Euroopa Liiduga on autovedajad lootnud, et veoteenuste vaba osutamine kuni kabotaaži piirangute kaotamiseni saab Euroopa transpordituru loomulikuks osaks. Täna aga ollakse jõutud olukorda, kus vanad Lääne-Euroopa riigid on kehtestanud reegleid, millede täitmine on Ida-Euroopa veofirmadele üsna keeruline. Eesti vedajad on veendunud, et Lääne-Euroopa riikide miinimumpalga ning töö- ja puhkeajareeglite nõuete täiendused on […]

14:15 - 14:45 Millised on Euroopas miinimum palga nõuded? Advokaadibüroo BNT vandeadvokaat Aet Bergmann

Peaaegu kõigis Euroopa riikides on riiklikult kehtestatud miinimumpalk. Saksamaa ja nüüd ka Prantsusmaa on aga esimesed, kes nõuavad, et miinimumpalka peavad teenima ka teiste riikide töötajad, keda tööülesanded ajutiselt Saksamaale või Prantsusmaale viivad (lisaks Norra – kabotaažvedude puhul). Sellele lisandub ohtralt eeskirju töötamisest teatamise ja selle dokumenteerimise kohta. Miinimumpalga nõude laiendamine tundub olema nutikas idee […]

14:45 - 15:15 Millised on salakaubaveo riskiindikaatorid. Maksu- ja tolliameti uurimisosakonna Põhja II talituse talitusejuhataja Siim Rudissaar

Salakaubavedajad püüavad oma eesmärkide elluviimiseks kasuatada ka legaalsetes logistikaahelates osalejaid. Erandiks ei ole ka autovedajad, kes enese teadmata osutuvad salakaubaveo osalisteks. Ettekande eesmärk on vedajate teadlikkust tõsta, et teadmatusest esinevaid juhtumeid minimeerida. Siim Rudissaar Maksu- ja tolliametist annab nõuandeid info hindamiseks, mis aitab vältida sattumist salakaubavedajate kulleriteks.

15:15 - 15:45 Kohvipaus
15:45 - 17:00 PÄEVAKAJALINE
15:45 - 16:15 Uus autoveoseadus – mida ja millal muudab? Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel

Uue autoveoseaduse tulekust on räägitud juba paar viimast aastat. Kui esialgu loodeti, et seadus hakkab kehtima 2017. aastast, siis päris selleks ajaks seadusega siiski valmis ei jõuta. Eda Rembel räägib, kui kaugele on uue autoveoseaduse ettevalmistusega jõutud, milliste küsimuste reguleerimine on osutunud arvatavast keerulisemaks, kui palju on arvestatud autovedajate arvamustega ja millised on olulisemad muudatused. […]

16:15 - 17:00 Arutlusring: Kuidas võidelda varimajandusega veonduses?

Enamus autovedajaid varimajandusest kõval häälel ei räägi, sest on turgu valitsevate trendidega kaasa läinud. Rain Transport omanik ja tegevjuht Toomas Raud esitas aasta tagasi toimunud konverentsil 6 ettepanekut, kuidas vähendada transpordis varimajandust. Tööinspektsioon ehmatas mõni kuu tagasi madalat keskmist palka näitavaid veofirmasid hoiatuskirjaga. Arutlusring teeb vahekokkuvõtte, kas võitluses varimajandusega on midagi muutunud. Samuti saavad peamised […]

17:00 - 17:15 Kokkuvõte
17:15 - 17:15 Päeva lõpp
Speaker Lineup
More Info
einar-vallbaum

Einar Vallbaum

ERAA president ja Riigikogu liige

Einar Vallbaumi armastus autotranspordi vastu sai alguse sõjaväes, kus ta pidas autojuhi ametit. Tänaseks on ta 25 aastaga üles ehitanud Eesti ühe suurema autotranspordifirma Lajos, kus tegutseb ligikaudu 70 töötajat 40 masinaga. Vallbaum on ka pikaaegne Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president. Alates 2013. aastast on ta ERAA president juba teistkordselt. Viimased aastad on Vallbaum veetnud […]

peeter-koppel

Peeter Koppel

SEB majandusanalüütik

EBS haridusega Peeter Koppel oli aastatel 2006–2008 investeeringute juht ettevõttes Evli Securities AS (Endine Suprema) ja aastatel 2001–2006 väärtpaberi- ja valuutamaakler Sampo Pangas ja SEB Pangas. Alates 2008. aastast kuni tänaseni töötab Koppel SEB Pangas privaatpanganduse strateegina, kus tema ülesandeks on varade investeerimine. Peamiselt vastutab ta investeerimisportfellide allokatsiooni ja tootlikkuse eest. Samuti on tema ülesandeks […]

meelis-migur

Meelis Migur

Circle K Eesti mootorikütuste müügidirektor

Meelis Migur on juhtinud Circle K Eesti (endise nimega Statoil Fuel & Retail Eesti AS) mootorikütuste valdkonda 2012. aastast. Ta ütleb, et suurima mootorikütuste jaemüüjana näeb Circle K väga kiiresti, kuidas mõjutavad maksumuudatused mootorikütuste tarbimist nii era- kui ärikliendisegmendis. Olles suurimaks mootorikütuste müüjaks ka Läti ja Leedu turul, on ettevõttel hea ülevaade Eesti transpordisektori klientide […]

kristo-keiv-5

Kristo Keiv

GSMTasks tootejuht

Kristo Keiv on GSMtasksi nimelise toote isa, kes on seda projekti algusest peale juhtinud, müünud, testinud. Tema on valinud ja paika pannud arendus- ning arengusuundi. Konverentsil räägib ta teemaploki „Paberivaba autotransport“ alguses, kuidas toob GSMtasks paberivabaduse autovedajateni.

argo-oja

Argo Oja

SW Kütus tegevjuht

img_1890

Tõnis Laks

MKMi teede- ja raudteeosakonna juhataja asetäitja Tõnis Laks

Tõnis Laks on ministeeriumis transpordi teemadega tegelenud juba aastast 1992, kui asus tööle tollases Teede- ja sideministeeriumis. Ministeerium liideti küll Majandusministeeriumiga, kuid Laks on erinevatel ametikohtadel tegelenud ikkagi otseselt või kaudselt transpordi teemadega. Paberivaba maanteeetransport lisandus tema teemade ringi viimase aasta jooksul, kui tuli hakata ettevalmistama ühinemist e-CMR konventsiooniga. Konverentsil annabki Tõnis Laks ülevaate, milliseid […]

img_3082

Lauri Lusti

ERAA TIR-osakonna juht ja Mobicarnet projektijuht

siim-kallas

Siim Kallas

Endine Euroopa Komisjoni transpordivolinik

Siim Kallas on külalisprofessor Tartu Ülikoolis ning täidab Euroopa Komisjoni euro ja sotsiaalse dialoogi eest vastutava asepresidendi Valdis Dombrovskise erinõuniku kohuseid. 2010–2014 oli ta Euroopa Komisjoni asepresident transpordi alal ning 2004–2010 Euroopa Komisjoni asepresident administratiivasjade, auditi ja korruptsioonivastase võitluse alal. 2004. aasta mais määrati ta esimese eestlasest Euroopa Komisjoni liikmena töötama majandus- ja rahandustegevusega. Enne tööd Euroopa Komisjonis […]

kai-amos

Kai Amos

Advokaadibüroo Amos vandeadvokaat

Kai Amos on rahvusvahelise kaubaveo õiguslike küsimustega kokku puutunud paarkümmend aastat. Peamised õiguslikud küsimused on olnu seotud saatja või vedaja poolt veolepingu tingimuste rikkumisega või saaja poolt kaupade vastuvõtmise kohustuste rikkumisega. Kaile pakuvad eriti huvi lepinguga seotud küsimused, nii lepingu sõlmimisel kui ka selle täitmisel. Ta ütleb, et väga huvitav on poolte tegeliku tahte väljaselgitamine, […]

aet-bergman

Aet Bergmann

Advokaadibüroo BNT vandeadvokaat

Aet Bergmann on Advokaadibüroost bnt, millel on lisaks Saksamaale kontorid veel üheksas Kesk-Euroopa riigis – need ongi riigid, kust valdavalt pärit odav tööjoud, mida miinimumpalga abil püütakse tõrjuda. Oma klientide huvides tegutsev bnt jälgib seega hoolega arenguid nii Saksa ja Prantsuse õiguses kui ka transpordi- ja ehitusettevõtete praktikas ning nõustab ettevõtteid igapäevaste nõuete täitmisel, kui […]

siim-rudisaar-2

Siim Rudissaar

EMTA uurimisosakonna Põhja II talituse talitusejuhataja

Siim Rudissaar töötab Maksu- ja tolliameti uurimisosakonnas 2002. Aastast. Tema põhiülesanne on tollivaldkonda kuuluvate kriminaalasjade kohtueelne uurimine. Konverentsil esitatavad salakaubaveo riskiindikaatorid on ta kokku pannud nii Maksu- ja tolliameti kolleegide kui ka välismaa kolleegide juhtumitest tehtud tähelepanekutest.

eda-rembel

Eda Rembel

MKMi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel

Eda Rembel töötab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis alates 1993. aastast. Kogu selle aja on ta tegelenud autovedude temaatikaga. Esimesed 10 aastat oli tema ülesandeks Eesti ja teiste riikide vahel sõlmitavate rahvusvahelise autoveo kokkulepete ettevalmistamine ja läbirääkimised. Kui Eesti sai Euroopa Liidu liikmeks, osales ta Euroopa Liidu autoveoalaste õigusaktide ettevalmistusprotsessis ning samaaegselt ka Eestis autovedusid reguleerivate õigusaktide […]

ain-tatter-3

Ain Tatter

MKMi teede ja raudteeosakonna juhataja

Ain Tatter tunneb transpordisektori toimimist iga külje pealt. Enne Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumisse jõudmist õppis ta TPI Mehaanikateaduskonnas autondust, juhtis ka armeeteenistuses veokit ning töötas pea 10 aastat transpordiettevõttes veokorraldajana. Kaks aastat möödus ka Eesti Teede- ja Transpordiühingus juhatuse esimehena. Nüüd kujundab ta Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis töötades veondusala seadusandlust. Tatter nõustub, et kuni varimajandus veonduses eksisteerib, […]

kulli-koidumae

Külli Koidumäe

EMTA kontrolliosakonna talitusejuhataja

toomas-raud

Toomas Raud

Rain Transport omanik ja tegevjuht

Toomas Raud on transpordiäris tegutsenud üle 20 aasta. Selle ajaga on ta ülesehitanud 81 veoki ja 16 kaubikuga transpordifirma. Aasta tagasi esitas ta ettepanekud, kuidas vähendada veonduses varimajandust. Täna tõdeb ta, et paremaks pole midagi muutunud, varimajanduse võidukäik veondusäris on pidurdamatu – hanked võidetakse väga madala veohinnaga, mis on võimalik ainult maksude optimeerimisega, ümbrikupalk on […]