DSV Transport muutis aastaga 85% tellimustest e-tellimusteks. DSV Transpordi regionaaldirektor Alvar Tõruke andis ajakirjas “Tarneahel” 5 nõuannet, miks ja kuidas viia kliendi tellimuste esitamine veebi.
1. Vabane klientide erinevatest tellimisviisidest.
Igal kliendil on välja kujunenud mingi talle ainuomane viis tellimusi esitada. Sageli kasutavad kliendid juba üksnes märksõnu ja kaudseid viiteid. DSV Transpordis tekkis nende tõlgendamisega aeg-ajalt probleeme ja kui oli vaja töötajale asendust pakkuda, jäi info sageli puudulikuks. Suur probleem on ka esialgselt esitatava info puudulikkus. See sunnib tegema korduvaid täpsustavaid järelepärimisi jne. E-maili kujul tellimus venib seetõttu väga pikaks ja info hajub vestluses laiali.
2. Eemalda tegevustest üleliigne kirjavahetus.
Tellimuste täpsustamiseks toimuv kirjavahetus on väga ajamahukas. Kuna iga ettevõte tegeleb pidevalt oma tegevuste efektiivsuse hindamisega ja otsib kohti, kus saab kasutegurit suurendada, siis tellimuste esitamise suunamine meilidest veebivormi on üheks kohaks, kust tekib reaalne ajaline võit.
3. Muuda kliendi harjumusi
Tellimuste esitamise suunamisel veebi tuleb esimese asjana vaeva näha kliendi juurdunud harjumuste muutmisega. Kliendile tundub ju väga lihtne ja operatiivne, kui saab lihtsalt helistada ja teha tellimus. Peab arvestama, et võtab natuke aega, kui klient hakkab mõistma, et meie ei saa samal ajal tegeleda kellegi teisega või vastupidisel juhul tema endaga.
4. Loo selge tellimiskeskkond
Tuleb luua toimiv ehk funktsionaalne ja kergesti hoomatav tellimiskeskkond ja integreerida see oma protsessidesse. DSV Transpordil oli töötav lahendus grupi tasandil olemas, mida sai veidi „suupärasemaks“ tuunida.
5. Leia kasu ka kliendile
Klienditellimuste veebikeskkonna viimiseks peab sellest kasu saama ka klient. Kasu võib olla näiteks 24h ligipääs, süsteemi automaatne tellimiskinnitus, kliendispetsiifilised tellimuspõhjad, ülevaade tellimuste ajaloost jmt. Kindlasti peab kliente alguses õpetama ja aitama nad rajale ning süsteemi koostöös klientidega edasi arendama, et see tooks kasu mõlemale poolele.