Innovatsioon järgmistel aastatel logistikas ja tarneaehalas
Logistika ja tarneahela valdkondades on arenevatel tehnoloogiatel väga suur mõju. Toome rahvusvahelises meedias avaldatud materjalide põhjal teieni, milline innovatsioon on oluline järgmistel aastatel logistika- ja tarneahelavaldkonnas. Tehisintellekt ja täiendatud intelligentsus Viimastel aastatel on logistikasse integreeritud üha enam tehisintellekti (AI) lahendusi – intelligentne transport, marsruutide planeerimine, nõudluse ennustamine jne. Innovatsioon kõigis nendes tehnoloogiates jätkub ka edaspidi […]
Säästlik autopark
Innovatsioon järgmistel aastatel logistikas ja tarneaehalas
Logistika ja tarneahela valdkondades on arenevatel tehnoloogiatel väga suur mõju. Toome rahvusvahelises meedias avaldatud materjalide põhjal teieni, milline innovatsioon on oluline järgmistel aastatel logistika- ja tarneahelavaldkonnas. Tehisintellekt ja täiendatud intelligentsus Viimastel aastatel on logistikasse integreeritud üha enam tehisintellekti (AI) lahendusi – intelligentne transport, marsruutide planeerimine, nõudluse ennustamine jne. Innovatsioon kõigis nendes tehnoloogiates jätkub ka edaspidi […]
Tehisintellekt: robot analüüsib transpordi vajadust
Eesti Pandipakend loodab lähitulevikus enda kasuks tööle panna tehisintellekti (AI), mis vabastab kauplused korjeteenuse tellimuste tegemisest ning aitab logistikul saata pakendeid korjama õige suurusega auto. Eesti Pandipakend peab teenindama üle-eestiliselt ligikaudu 1100 pandipakendite kogumispunkti. Enamasti kuuluvad kogumispunktid kauplustele. Jaemüüjatega on kokkulepitud, milline on minimaalne kogus veoühikuid (kilekott/konteiner), millele auto järgi tuleb. Pandipakendi tegevjuht Kaupo Karba […]
Video: pakirobotid jõuavad kõrge miinimumpalgaga linnadesse
Iseliikuvaid pakiroboteid arendava Starshipi tehisnägemise juht Kristjan Korjus ütles 2016 aasta novembris Logistikalahenduste konverentsil, et aasta pärast veavad nende iseliikuvad robotid maailmas laiali miljon pakki aastas. Uusi linnu oma teenuse pakkumiseks valib Starship miinimumpalga järgi. „Lõhume viimast, võib-olla triljoni suurust majandusharu, milleks on logistika,“ ütles Korjus oma ettekande sissejuhatuseks. Ta selgitas, et kui Hiinast Eestisse […]
Tulevik: Hyperloop Tallinnast jõudis maailma perspektiivsemate hulka
Idee Tallinn-Helsingi Hyperloop liinist jõudis ülikiiret transpordilahendust arendava Hyperloop One konkursi poolfinaali, ehk 35 perspektiivseima marsruudi hulka. Hyperloop One avalikustas oma konkursi Global Challenge 35 poolfinalisti. Nende hulka jõudis ka Eesti arhitekti Stanislav Popkovi idee ja arvutused Tallinn-Helsingi Hyperloop ühendusest. Hyperloop One töötab välja ka oma ärilahendusi, kuid ülemaailmne konkurss kuulutati välja, et selgitada linnu […]
Töökorraldus: kuidas viia kliendi tellimuste esitamine veebi
DSV Transport muutis aastaga 85% tellimustest e-tellimusteks. DSV Transpordi regionaaldirektor Alvar Tõruke andis ajakirjas “Tarneahel” 5 nõuannet, miks ja kuidas viia kliendi tellimuste esitamine veebi. 1. Vabane klientide erinevatest tellimisviisidest. Igal kliendil on välja kujunenud mingi talle ainuomane viis tellimusi esitada. Sageli kasutavad kliendid juba üksnes märksõnu ja kaudseid viiteid. DSV Transpordis tekkis nende […]
Uus tehnoloogia: maailm ootab ülikiiret transpordilahendust
2017. on aasta, kus katsetatakse Hyperloopi. See on tehnoloogia, mis võimaldab liikumist lennutranspordi kiirusega, kuid bussitranspordi piletihinnaga, kirjutab Hyperloop One, mis soovib esimese ettevõttena luua kommertskasutuses töötava Hyperloopi transpordisüsteemi. Hyperloop tehnoloogia idee on reisijate ja kaupade transport vaakumtorus hõljuvates kapslites, mis liiguvad kuni 300 meetrit sekundis (1080 km/tunnis) torus, kus õhurõhk on nullilähedane. Nevada kõrbesse […]
Video: Eesti võimalus on olla logistikalahenduste testriik
Analüütik Kristjan Lepik pakkus Logistikalahenduste Aastakonverentsil 2016 esinedes, et Eesti võiks olla paindlik väikeriik, kus testida transpordi ja logistika uusi lahendusi, luues sellega ka võimalusi siinsetele ettevõtetele. Lepik tõi välja transpordisektori kolm revolutsiooni, mis on pööranud kõik pea peale. Esimene oli umbes 150 aastat tagasi rong, teine teed ja autod, mis hakkasid tugevamalt arenema 80 […]
Konverents: tutvustatakse paberivaba maanteetranspordi lahendust
14. detsembril toimub ERAA Autovedajate Aastakonverents, kus vaadatakse, milline saab olema paberivaba maanteetransport, milliseid piiranguid kasutatakse Eesti vedajate vastu välisriikides ning milliseid muudatusi on oodata autovedusid mõjutavas seadusandluses. Konverentsi kava aitas kokku panna Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), et täita päev maanteetranspordiettevõtetele vajalike teemadega. Päeva alustatakse suure pildi loomisega majanduses toimuvast, mis mõjutab ka autovedajaid. […]
Uued tehnoloogiad: pakirobotite arendused loovad suurema ligipääsu pakiärile
E-kaubanduse kiire kasv muudab pakiäri ahvatlevaks. Pakiautomaate arendav Cleveron tutvustas Logistikalahenduste Aastakonverentsil pakiautomaatide uusi arendusi, mis muudavad pakiäris osalemise võimalikuks paljudele ning klientidele pakkide saatmise ja kättesaamise mugavamaks. „Ei kujuta ette, et igal lennufirmal oleks oma lennujaam. On ikkagi lennuväli ja seda kasutavad väga paljude erinevate firmade lennukid. Sama hakkab juhtuma ka pakiäris,“ ütles Cleveroni […]
VEDUDE OPTIMEERIMINE: DSV Transport lasi ehitada oma vedude planeerimise tarkvara
Aastal 2009 joonistati Eesti suurimas ekspedeerimisfirmas DSV Transport paberile, milline peab välja nägema vedude planeerimise programm. Tänaseks on neil Ecofleet Eesti Ecofleet’i teenuse platvormil valminud oma disaini ja vajadustest lähtuv vedude planeerimise tarkvara. DSV Transpordis on paljud ettevõtted käinud pakkumas veoautode jälgimist. „Meile on aga ainult auto jälgimisest vähe kasu. Autod ei ole ju ka meie […]